המרת מטר לפיט

עם מחשבון זה ניתן לבצע המרת מטר לפיט. מטר היא יחידת מידה שייכת לשיטה המטרית. היא נפוצה למדידת מרחקים בינוניים .כלומר מרחקים הקטנים מק”מ וגדולים מסנטימטר.

לעומת מטר, פיט (או רגל) היא יחידת מידה שלא שייכת לשיטה המטרית ונעשה בה שימוש בעיקר בארצות הברית וקנדה. במדינות אלה נעשה בה שימוש בעיקר למדידת גובה, ומרחקים בינוניים, כאלה הקטנים מ-מייל, או ק”מ אך גדולים מסנטימטר או אינץ’.

תוכלו לזכור שפיט (רגל) אחת היא בערך 3.2 מטר.









    מטר לפיט – נוסחא

    • מטר אחד הוא 3.28084 פיט.
    • פיט אחד הוא 0.3048 מטר.

    המרת מטר לפיט – טבלה

    1 מטר3.28084 פיט
    10 מטר32.8084 פיט
    100 מטר328.084 פיט
    1000 מטר3280.84 פיט
    10000 מטר32808.4 פיט
    שימו לב שחלק מההמרות מעוגלות. תוכלו להשתמש במחשבון על מנת לקבל את הערך המדויק.

    יחידת המידה מטר (Meter)

    מטר (באנגלית: m או Meter) היא יחידת אורך במערכת היחידות הבינלאומית (SI). ההגדרה למטר אחד מסובכת ונשענת באופן עקיף על מהירות האור.

    היסטוריה: ההגדרה למטר אחד עברה שינויים רבים עם השנים ואפילו לאחרונה ב2019. אך היחידה הוגדרה לראשונה ב1793.

    מדינות אשר משתמשות במטר: רוב העולם משתמש ביחידת המידה מטר, ועליה גם נשענת השיטה המטרית. יחידות אחרות כמו הס”מ או הק”מ הן למעשה נגזרות של המטר. נעשה בה שימוש למדידת מרחקים, אורך, גובה וכו’ והיא נפוצה מאוד בחיי היומיום – גם בישראל.

    יחידת המידה פיט (Feet)

    פיט או רגל (Feet) היא יחידת אורך השייכת לשיטה האימפרלית ונעשה בה שימוש בעיקר בארה”ב. בשנת 1959 הוגדר שרגל אחת היא בדיוק 0.3048 מטר. רגל אחת מכילה 12 אינץ’.

    היסטוריה: יחידות מידה המבוססות על אורכם של איברי גוף היו נפוצים בתרבויות שונות. מרומא העתיקה, יוון סין ואפילו בצרפת. כמובן שיחידות מידה כאלו זו אינה אמינה כיום מכיוון שלאיברי גוף יש אורכים שונים מבן אדם לבן אדם. עם זאת, פיט עדיין נפוצה כיום לאחר שהוגדר אורך קבוע שניתן להסתמך עליו.

    מדינות אשר משתמשות בפיט: יחידת המידה רגל נמצאת בשימוש בעיקר בארה”ב, אנגליה וקנדה. ביחד עם יחידת המידה אינץ’ היא משמשת למדידת חפצים. אחד השימושים הנפוצים של יחידת מידה זו, היא מדידה גובה הרים.