המרת אינצ’ לסנטימטר

עם מחשבון זה ניתן לבצע המרת אינץ לסנטימטר. הסנטימטר שייך למערכת היחידות הבינלאומיות ומשמש בעיקר למדידת מרחקים קטנים – כלומר מרחקים הקטנים ממטר. בעברית ניתן גם לכתוב ס”מ במקום המילה סנטימטר.

גם אינץ’ היא יחידת מידה למדידת מרחקים קטנים אך היא הוא שייך לשיטה האימפריאלית בה נעשה שימוש בעיקר בארה”ב.

כמה זה אינץ – אינץ לסנטימטר

תוכלו לזכור שאינץ’ אחד הוא בערך 2.5 סנטימטר.









    אינץ לסנטימטר – נוסחא

    • אינץ אחד הוא 2.54 סנטימטר.
    • סנטימטר אחד הוא 0.393701 אינץ.

    המרת אינץ לסנטימטר – טבלה

    1 אינץ2.54 סנטימטר
    10 אינץ25.4 סנטימטר
    100 אינץ254 סנטימטר
    1000 אינץ2540 סנטימטר
    10000 אינץ25400 סנטימטר
    שימו לב שחלק מההמרות מעוגלות. תוכלו להשתמש במחשבון על מנת לקבל את הערך המדויק.

    יחידת המידה אינץ’ (Inch)

    אינץ היא יחידת מידה השייכת לשיטה האימפריאלית. ב1959 הוחלט כי אינץ’ אחד הוא שווה ערך ל25.4 מילימטרים בדיוק. 12 אינץ’ הם גם שווי ערך לרגל (פיט) אחת.

    היסטוריה: המילה “אינץ'” נגזרת מהמילה הלטינית “uncia” שהייתה יחידת מידה רומאית שכיום כבר אינה בשימוש. בעבר היו פרשוניות שונות ליחידת המידה אינץ’. כך למשל, בעבר הרחוק הוגדר שאינץ’ אחד היה שווה אורך ל3 גרגרי שעורה.

    מדינות אשר משתמשות באינץ’: האינץ’ נפוץ בארה”ב, בריטניה וקנדה. אך משתמשים בו בכל העולם, וכיום נהוג להשתמש באינץ’ כדי למדוד את הגודל של מסכי תצוגה שונים (כמו טלוויזיה).

    למה האינץ’ היא עדיין יחידת מידה פופלרית בארה”ב?

    האינצ’ הוא יחידת מידה מוכרת ונפוצה בארצות הברית, וזאת מסיבות היסטוריות בעיקר:

    1. חשיבות ההיסטוריה: האינץ’ היא יחידת מידה הנמצאת בשימוש בארצות הברית כבר מזמן רב, עוד מתקופת הקולוניזציה הבריטית באמריקה. הוא נקבע כיחידת מידה תקנית במהלך התפתחותה המוקדמת של המדינה.
    2. מסיבה תרבותית: על אף שרוב העולם משתמש ביחידת המידה סנטימטר, עם הזמן, האינ.’ הפך לחלק מובהק מהתרבות והתעשייה האמריקנית. אנשים התרגלו להשתמש בו לצורך מדידות שונות, מבנייה ותעשייה ועד מדידות יומיומיות.
    3. התאמות לסביבה: הרבה מהמוצרים, המכונות והכלים הנעשים בארצות הברית מתוכננים ומיוצרים בשימוש במידות המבוססות על אינצ’ים. ההתאמה הזו למערכות הקיימות תרמה לשמירה על האינץ’ בארצות הברית.
    4. שימוש ביום יום: האינץ’ עדיין נמצא בשימוש נרחב בחיי היום יום בארצות הברית, כאשר בו מודדים דברים רבים, כמו גודלי מסכים (לדוגמה, טלוויזיות וטלפונים ניידים), גדלי נייר (כמו נייר בגודלי A4″ ו”A5″).

    יחידת המידה סנטימטר (Centimeter)

    סנטימטר או ס”מ (באנגלית: cm או Centimeter) היא יחידת אורך במערכת היחידות הבינלאומית (SI) ושווה ערך למאית (1/100) מטר.

    היסטוריה: המילה “סנטי” בלטינית (centi) משמעותה למאית. כלומר משמעות המילה מאית מטר.

    מדינות אשר משתמשות בסנטימטר: הסנטימטר, כמו כל היחידות של מערכת היחידות הבינלאומית נפוץ בכל העולם, כולל בישראל. הוא משמש למדידת מרחקים הקטנים ממטר.

    מדוע משתמשים בסנטימטר?

    יחידת המידה סנטימטר משמשת לעיתים קרובות במקרים שבהם נדרשת דיוק מדויק במדידה. לדוגמא, רהיטים ופריטי אופנה, גובה של בני אדם, גובה של בעלי חיים, אריזות ועוד.